Tuesday, February 1, 2011

~happiness~

Aku mulakan entry ini dgn kata2,'Bahagia itu bukan dicari, tetapi bahagia itu kita sendiri yang mencipta.'Tak engat plak kat mane jmpa kata2 ni.tapi,aku suka so aku share dgn korang semua.
Alhamdulillah,aku gembira&bersyukur ape yg ade skrg.even before ni,banyak yang berlaku yang menyentap hati&perasaan.sabar adalah kunci segala2 galanya.dalam majalah anis ade mengatakan ramai yang gagal apabila diuji dengan kesenangan berbanding kepayahan dan kesusahan.apabila ditimpa kesusahan biasanya mereka akan ingat Allah dan bersabar serta kembali kepada Allah swt.tetapi apabila diuji dengan kesenangan&kemewahan ramai yang lupa diri&lupa daratan akhirnya jauh darpada Allah swt lantaran kenikmatan yang dimiliki&dirasai.
Aku cuma nak berpesan,kesusahan dan kegembiraan tu silih berganti.jangan terlampau sedih jika kita diuji dan jangan terlampau gembira apabila kegembiraan itu datang.bersederhanalah. kerana tiada suatu pun yang dinamakan hak mutlak untuk dimiliki.semuanya pinjaman sementara daripada Allah Yang Maha Esa..

2 comments:

  1. wah.. klu la ko mengamal kan ap yang ko ckp nie dr dulu... indahnya kehidupan.. wahahahahahaha.. tp x pe.. ak tau, ko lmbt skit nak instal kate2 hikmah nie.. klu copy ko pndai kan.. install je lambat.. ahahahaha

    p/s: ko pham x ap ak ckp? ahahahaha

    ReplyDelete
  2. hahahaha..brg yg lepas jgn dikenang..appreciate lah ape yg ade ari ni..cewahhh!!!..well,beselah,ak mmg lmbt nk install pn..copy n cakap je ak pandai..ngehee..ak faham lah ko ckp..ke ko saje nak repeat,bleh gak..haha

    ReplyDelete